5 april 2012

Ik kuste een kikker dus waar is mijn prins?

Nou het is me het weekje wel met Dinkel. Behalve loops is ze ook nog eens ontzettend euh, dom.

Afgelopen zondag was mevrouw errug vroeg wakker en besloten we haar even snel in de tuin te doen voordat we later, op een wat fatsoenlijker tijdstip, met haar zouden gaan wandelen. Nadat ze haar behoefte in de tuin gedaan had en wat had rondgesnuffeld meldde ze zich weer bij de voordeur en lieten we haar binnen. Daar kreeg ze last van 'de gekke 5-minuten' (dachten we). Ze rende door het huis, duwde overal haar gezicht in en sprong overal op en onder. Hyperactief was ze, niet rustig te krijgen. Aangezien we nu toch wakker waren besloten we dan maar met haar te gaan wandelen. Ff stoom afblazen. Maar eenmaal buiten, in goed daglicht, willen we haar riem omdoen en zien we opeens dat Dinkel onder de bulten zit en haar gezicht totaal opgezwollen is. Ze barst duidelijk van de jeuk en heeft een allergische reactie. Maar waarop? Wat heeft mevrouw nou weer uitgespookt? Ik loop gauw een rondje door de tuin maar kan daar niets vreemds (in) ontdekken. Die jeuk, maar vooral dat gezwollen gezicht zit ons niet lekker. Wat als Dinkels' luchtwegen ook opzetten? En dus besluiten we   een 24 uurs dierenarts te zoeken en vinden we er een die gelukkig ook een praktijk bij ons in de buurt heeft. En zo zaten we dus zondag al voor 8 uur 's morgens bij de dierendokter.




Nou het was de arts al gauw duidelijk. Een allergische reactie door het in contact komen met een ander dier.... in dit geval een pad.
Natuurlijk, want wij hebben (zeker na een regenbui) veel kikkers en padden in de tuin en Dinkel vindt dat inderdaad reuze interessante beesten. Meestal zijn ze haar te snel af maar waarschijnlijk was loopse Dinkel op zoek naar haar prins en vastbesloten deze keer een kikker te kussen.

Helaas voor haar blijken sommige padden giftig en zit er op hun huid- in dit vochtige, broerige klimaat- ook nog eens veel bacterien. Vandaar Dinkel's heftige allergische reactie.

Dus een injectie later en 2 soorten anticiotica kuurtjes verder zit madam heel zielig thuis niet te snappen waarom ze voorlopig niet meer in de tuin mag. Ja duh, op dit soort (financiele) geintjes zit ik niet nog een keer te wachten.
Die prins kan ze mooi vergeten.....er  worden geen kikkers meer gekust.

(afbeelding van internet)

Verder gelijk maar even nagevraagd bij deze dierenarts wat hij van sterilisatie denkt en hebben we besloten om over ca. 2 mnd (als lichamelijk bij onze dame 'alles' weer tot rust gekomen is en vlak voor onze zomervakantie) Dinkel toch maar te laten helpen. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Bah zeg, had niet in de gaten dat het zo erg geweest is met Dinkel, zijn reactie, kan me heel goed voorstellen dat jullie goed geschrokken zijn. Ja jullie vervelen je nooit daarzo. Hoop dat het nu weer goed met hem gaat!!
Groet van Margreet

Nicky zei

Och gossie! Het is echt heel zielig voor Dinkel. Maar ik moest er toch om lachen!

Anoniem zei

Ach wat zielig voor Dinkeltje, eerst een luier en nu al die bulten. Ik heb wel eens gehoord dat het goed is om voor sterilisatie een hond een keer te laten dekken. Heb je geen zin in een nestje jonge dinkeltjes?
Nanny

Margreet zei

Ach, dat ziet er heel vervelend uit. Er is altijd wat, he?
Ik denk dat de sterilisatie goed zal uitpakken voor jullie allemaal.

Petra zei

Ach gos, maar je beschrijft het wel heel grappig! Ik zou ook tot sterilisatie overgaan. Ik ben er sowieso voor, als je niet wilt fokken met dieren. Ik weet dat ik daarmee allerlei Nederlanders tegen me in het harnas jaag.

Sally zei

@Petra, nou ik ben er ook voor hoor om een hond te laten helpen als je er nie tmee wilt fokken. Er zijn al te veel ongewilde (straat)dieren en de shelters zitten vol. Onze andere honden hebben we altijd wel laten helpen (mannetjes) maar ik hoorde over sterilisatie bij vrouwtjes andere verhalen en vooral bij het boxerras. Maar zoals gezegd de voordelen wegen zwaarder dan de nadelen dus mevrouw gaat zsm onder het mes -_-

Sisely.nl zei

Nou hopen dat Dinkel vlug weer de oude is, wat een verhaal zeg.Sterkte ermee.

Marie zei

Oh jee, dat is helemaal niet leuk zeg! Hoe is het inmiddels met haar? Ik loop een beetje achter met het lezen van je blog, dus met een kopje koffie in mijn hand ga ik nu even 'bijlezen'. Lieve groet uit een ontzettend nat en winderig Zug, Marie

Kristel Holsbeek zei

Wat erg maar wel lekker sappig geschreven...
Jullie vervelen jullie niet hé!!
Hopelijk is ze dan snel de oude als jullie op vakantie vertrekken.

Nanet zei

hm ja dat is een veel voorkomend probleem. Overigens, als je in een omgeving woont met veel groen om je heen, loop je een grote kans dat je last krijgt van boktor. Mocht dit het geval zijn, is dit de oplossing: boktor